Onvrede als fundament voor je bedrijfVoor jezelf beginnen is geen kleine stap. Alhoewel het een kwestie is van ‘ff naar de kvk’ en hop, je bent in business, maar voordat je in bedrijf bent, gaat er vaak een heel traject aan vooraf. Vaak moet je eerst iets meemaken waarvan je denkt ‘Dat nooit meer!’ of ‘Dat moet toch beter kunnen!’. Dan een plan maken en door alle meningen en weerstand van je collega’s, vrienden en familie heen bijten en pas dan, ff naar de kvk.

Van de week hoorde ik op de radio over een man met een wel heel bijzondere job. Deze man werkte niet bij een baas maar had een verhuisbedrijf. ‘Ja…’, denk je en dat dacht ik ook; ‘daar zijn er wel ‘tig van!’. Maar deze man had een verhuisbedrijf dat specifiek demente mensen en Alzheimer patiënten verhuisde.

Hoe dat vaak gaat, hij had zelf hele slechte ervaringen met zijn ouders, dus dacht ‘ie; ‘Dat kan beter!’. Want zijn ouders waren verhuisd en vervolgens zó van slag dat ze de verhuizing eigenlijk nooit meer te boven waren gekomen. In stress en verwarring waren ze zienderogen achteruit gegaan tot het einde volgde.

“Nou…”, zei de DJ; “Dat kost zeker wel enige moeite?!”. En inderdaad, want hij specialiseerde zich erin om de meubels, foto’s en andere belangrijke zaken zoveel mogelijk op dezelfde plaats én ten opzichte van elkaar terug te plaatsen in de nieuwe woning. Zo kregen de mensen in hun nieuwe huis meteen een vertrouwd gevoel, met allerlei herkenningspunten.

Ik begreep meteen het enorme effect van deze manier van verhuizen, maar die had natuurlijk wel een aantal nadelen die hem als verhuizer duurder maakten dan de rest. Zo ging hij vooraf kijken in het nieuwe huis, match’de de nieuwe woning zoveel mogelijk aan de oude, maakte vooraf een heel plan met precies welk schilderij, foto en bloempot waar moest komen te staan en ga zo maar door. Een verhuizing bij hem was langzamer en vroeg veel meer voorbereiding.

“Eigenlijk hebben we nooit discussie over de kosten”

Dat dreef de prijs natuurlijk wel flink op maar, zoals hij zei; “Eigenlijk hebben we nooit discussie over de kosten van de verhuizing.”. Mijns inziens heel logisch want als je het nou over een doelgroep en niche hebt, dan is dit er wel een natuurlijk!

Doelgroep: mensen die ouders hebben die (moeten) verhuizen
Niche; die iedere verandering als stressvol en beangstigend ervaren. Reclame maken hoefde de beste man ook al niet. Mooie kunst, zo’n niche verkoopt zichzelf.

Maar weet je wat ik nou het mooiste vond? Hoe hij erover praatte. De energie, de gedrevenheid en de passie. Hoe hij zelf het zo vreselijk had gevonden dat zijn ouders het zo naar hadden tijdens en na de verhuizing. Hun stress, hun aftakeling en het einde. Hoe hij zich had voorgenomen dat andere mensen dat niet meer mee hoefden te maken. Hij maakte zich er nog steeds boos over. Heerlijk, die passie! Het was gewoon leuk om naar te luisteren. Je zou er bijna van gaan verhuizen!

Een goed lopend bedrijf is gebouwd op onvrede, passie en liefde

Er is feitelijk maar 1 ding wat een goed lopend bedrijf nodig heeft; diepgevoelde onvrede. Die onvrede gemengd met passie, gedrevenheid en liefde voor wat je doet geeft je de drive om ervoor te gaan. Heb je die mix, dan speelt de weerstand van de mensen om je heen geen rol meer. Je hebt bijna automatisch een doelgroep en niche en je kunt met passie praten over jouw business. Over wat je voor mensen kunt betekenen en waarom dat zo belangrijk is.

Pak dus je onvrede bij de kraag en ga voor je passie en liefde, en doelgroep, niche en succes vallen zó in je schoot,

Michael

PS: Wat is jouw passie in je bedrijf? Waar baalde jij nou vreselijk van waardoor je je eigen business opzette en wat doe je het liefst? Ik hoor het heel graag, laat je het me weten als reactie hieronder? Cool!


Lees meer tips via  https://www.verdienwatjewaardbent.nl/blog/


Meld je dan aan voor mijn gratis tips die je 2 wekelijks ontvangt via mijn nieuwsbrief.

Vele honderden ondernemers gingen je voor. Zij plukken iedere 2 weken de vruchten van hun aanmelding in de vorm van praktische tips, blogs over mindset en af en toe een hele interessante aanbieding voor jouw als ondernemer.

Ja, ik meld me aan voor de gratis tips en ontvang als bonus het gratis eBook.

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Haal het beste uit jezelf

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief met gratis tips en ontvang als bonus mijn nieuwste ebook